Kalendar događanja možete preuzeti i u .pdf formatu:
> FZ_Zagreb_2022.pdf

30 godina Tekstilno-tehnološkog fakulteta - Reality VS stvarnost; izazov izrade cosplay kostima, Tena Omerović, Irena Šabarić, Franka Karin, Slavica Bogović, Ivana Škaper, Valentina Ferenčak i Nikolina Tufekčić

Datum i vrijeme:

Organizator:
SNIMKE

Vrsta događanja:
SNIMKA - Prezentacija

Publika:
predškolska dob i niži razredi osnovne škole, 5. i 6. razred osnovne škole, 7. i 8. razred osnovne škole, 1. razred srednje škole, 2., 3. i 4. razred srednje škole, djeca s posebnim potrebama

Detalji:

Reality VS stvarnost; izazov izrade cosplay kostima

Cosplay (japanski: コスプレ, kosupure) spoj je dvaju engleskih riječi- 'costume' i 'play' te kao takav označava utjelovljenje lika iz knjige, filma, animea, tv-serije, videoigre, stripa i ostalog. Naglasak se postavlja na izradu vjerne replike kostima odabranog lika te pravilni prikaz njegovih karakternih osobina. Svoj osnutak bilježi 1984. godine u Japanu, a od tada se sve više razvija i pomalo prelazi u svojevrsni fenomen diljem svijeta. Povećanjem količine sadržaja vezanih uz pop kulturu i strelovitog rasta korištenja društvenih mreža dolazi i do značajnog porasta zanimanja za cosplay te se on danas koristi u svrhu hobija, stalnog posla, promidžbi i ostalog. Videoigre su veliki dio domene čiji su likovi često 'cosplayani', popularna RPG videoigra 'Horizon (Zero Dawn): Forbidden West' za čiju junakinju Aloy se izradio kostim. Igra prati Aloy, mladu lovkinju koja živi u post-apokaliptičnom svijetu u kojem haraju kolosalni strojevi, dok je ljudska civilizacija svedena na sakupljačka i lovačka društva, koja preživljavaju u šumama, planinama i antičkim građevinama njihovih predaka. Aloy kao prava lovkinja nosi odjeću od kože i krzna, koju je ukrasila stvarima koje je pronašla u prirodi te ostacima mašinerije koje je prikupila u borbi. Projekt TTF-a i PlayStation Hrvatska primjer je izvrsne suradnje gdje su studenti dobili priliku izrađivati nešto drugačije odjevne predmete od klasične i modne odjeće. Tokom izrade susreli su se s materijalima koje rijetko ili uopće ne koriste. Nekoliko dijelova kostima je izrađeno na 3D printeru, a sam završetak kostima zahtijevao je puno ručnog rada kako bi konačna verzija bila što vjerodostojnija kostimu iz igrice. Na prezentaciji će se objasniti i prikazati izazovi izrade cosplay kostima, kako krenuti, odabrati materijal, koji problemi se mogu pojaviti, sve u svrhu izrade vrhunskog cosplay kostima za sve buduće cosplayere.

https://www.youtube.com/watch?v=yvG_c1tqua0

Biografija:

Irena Šabarić rođena je u Bjelovaru, završila je Tekstilno-tehnološki fakultet smjer Dizajn i projektiranje tekstila i odjeće, radi kao izvanredna profesorica na Tekstilno-tehnološkom fakultetu i trenutno je Predstojnica Zavoda za dizajn tekstila i odjeće.

Franka Karin u lipnju 2012. godine stekla je akademski naziv: Magistra inženjerka tekstilne tehnologije i inženjerstva na Tekstilno- tehnološkom fakultetu u Zagrebu, smjer: Industrijski dizajn odjeće. Od listopada 2017. godine zaposlena je kao asistent Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu, na Zavodu za dizajn tekstila i odjeće. U prosincu 2017. upisala je poslijediplomski doktorski studij Tekstilna znanost i tehnologija. Područje istraživanja usmjerila je na održivu modu i komparaciju tradicije i održivosti.

Slavica Bogović je izvanredna profesorica na Tekstilno-tehnološkom-fakultetu u Zavodu za odjevnu tehnologiju. Bavi se konstrukcijom odjeće, računalnom konstrukcijom odjeće, 3D tehnologijama koje obuhvaćaju 3D skeniranje ljudskog tijela, 3D modeliranje elemenata odjevnog predmeta i 3D tisak elementa koji se integriraju u odjevne predmete.