Zbog prostornih ograničenja i epidemioloških mjera u Tehničkome muzeju Nikola Tesla za najave grupa, molimo, nazovite na telefon
01/4844 050; 01/4881 626,
ili pošaljite mail na: marijo.zrna@tmnt.hr.
Dopušten broj sudionika na predavanjima u Tehničkom muzeju Nikola Tesla zbog epidemioloških mjera je maksimalno 25.
Dopušten broj sudionika na radionicama u Tehničkom muzeju Nikola Tesla zbog epidemioloških mjera je maksimalno 10 tijekom jedne radionice.
Snimke i linkovi za online predavanje i prezentacije biti će postavljeni najkasnije do 9. svibnja.
Ovisno o epidemiološkim mjerama na snazi tijekom trajanja Festivala znanosti u prostorima Tehničkog muzeja Nikola Tesla moguće je da će se sve radionice održavati na otvorenom prostoru (u dvorištu Muzeja).
Digitalna meteorološka postaja, voditelji: Ružica Lončar i Ivan Jajčević
Datum i vrijeme:
Mjesto održavanja:
SNIMKE
Vrsta događanja:
SNIMKA - Prezentacija
Publika:
7. i 8. razred osnovne škole, 1. razred srednje škole, 2., 3. i 4. razred srednje škole
Detalji
Globalno zatopljenje tijekom druge polovice prošlog stoljeća, posebno krajem zadnjeg desetljeća, upozorilo je na promjene u klimatskom sustavu. Budući da je klima jedna komponenta Zemljinog sustava, takve promjene dovode do globalnih promjena u okolišu. Većina uređaja u Hrvatskoj nisu automatizirani, te očitanja vrše motritelji. Cijena uređaja za mjerenje meteoroloških elemenata je vrlo visoka i zato smo nastojali izraditi uređaj koji će biti funkcionalan i dostupan za uporabu na način da smo povezali tehnička znanja koja su učenici usvojili tijekom svog školovanja i geografska znanja i vještine koja će učenici primijeniti prilikom analize dobivenih podataka.
Digitalna meteorološka postaja zamišljena je kao didaktičko pomagalo u nastavi geografije u srednjim strukovnim školama. Učenici uz pomoć iste upoznaju fizikalne meteorološke parametre (temperatura zraka, barometarski tlak i relativnu vlažnost zraka). Pomoću postaje moguće je izmjeriti navedene fizikalne veličine a dobivene podatke analizirati uz pomoć računala. Informacijske i komunikacijske tehnologije mogu biti dio rješenja problema očuvanja okoliša i uspostavljanja održivog razvoja. Sposobnost prikupljanja i obrade vjerodostojnih podataka (temperatura zraka, vlaga zraka i tlak zraka) potaknut će učenike na kritičko i kreativno mišljenje s ciljem rješavanja problema na temelju prethodno usvojenih znanja. Na taj način potaknut ćemo učenike na promišljanje, stjecanje znanja i oblikovanje stavova i sustava vrijednosti te usvajanje ponašanja u skladu s održivim razvojem. Digitalna meteorološka postaja prikuplja fizikalne meteorološke parametre (temperatura zraka, vlagu zraka i tlak zraka). Za tu namjenu koristi se senzor koji serijskom vezom podatke mjerenja šalje na prvi mikrokontroler, koji podatke obrađuje i uz pomoć Bluetooth bežične veze šalje na drugi mikrokontroler koji služi kao udaljeni uređaj za prikaz podataka mjerenja. Napajanje sustava izvedeno je uz pomoć fotonaponskog panela koji osigurava punjenje litijeve baterije. Kućište je izrađeno u 3D tehnologiji.
Biografija:
Ružica Lončar, prof. geologije i geografije, savjetnik zaposlena je u I. tehničkoj školi Tesla u Zagrebu. Diplomirala je na PMF – u geografski odsjek 1998. godine. Voditeljica je ŽSV -a nastavnika geografije u strukovnim školama Grada Zagreba, autorica udžbenika iz geografije za 1. razred četverogodišnjih strukovnih škola, metodičkih priručnika, inovativnih metoda poučavanja od kojih je izrada digitalnih obrazovnih sadržaja u sklopu projekta MZO i – nastava, geomatematika, održivi razvoj kroz suradničko učenje i sl. Sudjelovala je u brojnim nacionalnim i međunarodnim projektima, uglavnom usmjerenim na utjecaj tehnologije na okoliš, gospodarstvo i stanovništvo u kojima potiče učenike na kritičko i kreativno mišljenje s ciljem rješavanja problema na temelju prethodno usvojenih znanja. Vrlo često povezuje znanja iz geografije i strukovnih tehničkih predmeta što omogućuje razvoj tehničke inteligencije. U školskoj godini 2020./2021. izabrana je u 511 najuspješnijih odgojno – obrazovnih djelatnika koji su doprinijeli unaprjeđenju odgojno – obrazovnog sustava Republike Hrvatske.
Ivan Jajčević, diplomirani inženjer strojarstva zaposlen u STŠ „Frana Bošnjakovića“ u Zagrebu. Autor je brojnih projekata koje je predstavio na sajmovima inovacija. Njegov rad fokusiran je na područje razvoja programskog jezika Micropython za upravljanje osnovnim periferijama mikrokontrolerskog razvojnog sustava micro:bit.