Zbog prostornih ograničenja i epidemioloških mjera u Tehničkome muzeju Nikola Tesla za najave grupa, molimo, nazovite na telefon
01/4844 050; 01/4881 626,
ili pošaljite mail na: marijo.zrna@tmnt.hr.
Dopušten broj sudionika na predavanjima u Tehničkom muzeju Nikola Tesla zbog epidemioloških mjera je maksimalno 25.
Dopušten broj sudionika na radionicama u Tehničkom muzeju Nikola Tesla zbog epidemioloških mjera je maksimalno 10 tijekom jedne radionice.
Snimke i linkovi za online predavanje i prezentacije biti će postavljeni najkasnije do 9. svibnja.
Ovisno o epidemiološkim mjerama na snazi tijekom trajanja Festivala znanosti u prostorima Tehničkog muzeja Nikola Tesla moguće je da će se sve radionice održavati na otvorenom prostoru (u dvorištu Muzeja).
Kodiranje kroz igru, voditeljice: Ives Buljan Gladović i Mirjana Malarić
Datum i vrijeme:
četvrtak 5.5.2022., 17:00 - 18:00
Mjesto održavanja:
Tehnički muzej Nikola Tesla, Savska cesta 18
Vrsta događanja:
Radionica
Publika:
predškolska dob i niži razredi osnovne škole
Lokacija (prostorija):
Velika dvorana
Detalji
Radionica kroz igru potiče STEM vještine. Razgovorom, rješavanjem zadataka kroz igru i vođenom igrom djeca bez računala, uz pomoć papira i olovke razvijaju matematičke vještine, apstraktno i logično razmišljanje.
Djeca kroz igru i jednostavne i zanimljive zadatke upoznaju binarni kod, pojam kodiranja i što je algoritam.
Tijek radionice:
Na radionici će se predstaviti metode ranog učenja programiranja, odnosno igre kojima učitelji mogu učenicima razredne nastave pomoći razvijati način razmišljanja potreban za učenje programiranja.
Razgovorom, rješavanjem zanimljivih logičkih zadataka kroz igru i vođenom igrom djeca mogu bez računala, uz pomoć papira i olovke razvijati matematičke vještine, apstraktno i logično razmišljanje. Rješavajući zagonetke, slagalice, crtanjem i bojanjem djeca upoznaju binarni kod, pojam kodiranja i što je algoritam. Prikazat će se sedam igara.
Prva igra: Napiši svoje ime binarno! – po predlošku tablice s kodiranim slovima polaznici na papire pišu svoje ime tako da kodiraju svako slovo.
Druga igra: Bojanje zadanih polja – polaznici trebaju ispuniti svaki okvir u skladu s binarnim prikazom svakog navedenog broja.
Treća igra: Igra nađi kod - kako će pas do kosti.
Četvrta igra: otkrij što se krije u pojedinom polju tablice.
Peta igra: Što je algoritam – pričamo o algoritmima svakodnevnom životu: koji su koraci koje trebamo napraviti da skuhamo čaj, dođemo do kuće/parka/škole.
Šesta igra: "Graph paper" – dekodiramo prijeđeni put u tablici (zatamnjena polja), zatim po zadanom kodu ucrtavamo put u tablicu
Sedma igra: Kreativni zadatak: smišljamo vlastite znakove za određene radnje (npr. znak za: skoči, pljesni rukama, pucni prstima, isplazi jezik). Potom novostvorenim znakovima ispisujemo zadatak koji kroz igru grupa ili pojedinca može izvesti ili se može maštati i razgovarati o izvedi zadatka kojeg zajedno grupa smišlja.
Biografija:
Mirjana Malarić radi kao nastavnica elektrotehničke skupine predmeta u Srednjoj školi Jelkovec, Sesvete, a po struci je diplomirani inženjer elektrotehnike. Bavi se radom s darovitim učenicima na području elektronike i astronomije. Amaterski se bavi opažanjem meteora te je član Hrvatske meteorske mreže i registrirani opažač IMO-a (International Meteor Organization). Kao mentor i član komisije Povjerenstva sudjeluje na natjecanjima iz Osnova elektrotehnike i Astronomije. Bila je član Državnog povjerenstva za Astronomiju dvadeset godina. Održala je više predavanja i radionica o upotrebi platfome Arduino. Bila je član stručne radne skupine za sadržajnu analizu u projektu Vanjsko vrednovanje eksperimentalne provedbe novih strukovnih kurikuluma i strukovnih programa.
Ives Buljan Gladović diplomirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Radi kao nastavnica
strukovnih predmeta u Srednjoj školi Jelkovec u Sesvetama. Radila kao razvojni inženjer. Kao članica kazališta Tripstih pokrenula Festival grafoskopa i Malu kulturnu scenu na kojima znanost i umjetnost približava djeci predškolske i školske dobi.