Mreže prijateljstva

Voditelji događanja i izvođači:
Irena Brajković, Tamara Cakić

Datum i vrijeme:
srijeda 7.5.2025., 16:30 - 18:30

Mjesto održavanja:
Dječji vrtić Mali svijet, Kamenjak 6, Pula

Vrsta događanja:
radionica

Publika:
predškolski uzrast i niži razredi osnovne škole

Lokacija (prostorija):
DV MS

Detalji

/Izrada plakata ne temu „Mreže“/
Plakatom na temu mreža će se nastojati približiti odgovoru na sljedeća pitanja: Što je mreža prijateljstva, odnosno sociogram? Što je sociometrija? Koje su koristi primjene sociometrije kod djece predškolske dobi? Zašto je važno utvrditi socijalni status pojedinog djeteta u skupini?
Osim odgovora na navedena pitanja, plakat će roditeljima i odgojiteljima pružiti praktične smjernice za identifikaciju djece s povećanim rizikom od socijalne izolacije, kao i smjernice za razvoj socijalnih vještina djece predškolske dobi.
Sociometrija (Moreno, 1934., 1937.) je kvantitativna metoda u društvenim znanostima, služi mjerenju društvenih odnosa unutar grupe. U predškolskom okruženju, koristi se s ciljem boljeg razumijevanja prijateljskih odnosa, društvenih preferencija i stupnja prihvaćenosti odnosno odbacivanja među djecom. Sociometrijski podaci grafički se mogu prikazati mrežom prijateljstva, odnosno sociogramom, pomoću kojeg je moguće identificirati popularnu, odbijenu, zanemarenu i kontroverznu djecu. Koristi sociometrije kod djece predškolske dobi su višestruke. Među ostalim, pomaže u prepoznavanju socijalno izolirane djece, omogućava ranu intervenciju za poboljšanje socijalnih vještina te doprinosi istraživanjima o ranom socio-emocionalnom razvoju. Naime, istraživanja pokazuju da je društveni status u predškolskoj dobi, među ostalim, povezan s kasnijim akademskim uspjehom (Buhs i Ladd, 2001.), emocionalnim i mentalnim zdravljem (Rubin i sur., 2006.) te karijerom i financijskim uspjehom (Jones i sur., 2015.).

Biografije voditelja:

Irena Brajković, stručni suradnik, psiholog savjetnik sa stažem od dvadeset godina rada u dječjem vrtiću. Pored rada s darovitom djecom, djecom s posebnim potrebama i savjetodavnim radom s roditeljima, često provodi predavanja i radionice kako bi saznanja iz suvremene psihologije i razvojne psihologije bila dostupna široj javnosti. Također, sudjeluje u raznim projektima te se rado odaziva obilježavanju manifestacija i događaja koja promiču dječja prava, darovitost i kreativnost.
Irena je članica Hrvatske psihološke komore i Društva psihologa Istre.
Tamara Cakić, stručni suradnik psiholog – pripravnik u dječjem vrtiću. Tijekom studija razvila je interes za kognitivnu, socijalnu i razvojnu psihologiju. U svojemu se diplomskom radu bavila istraživanjem odnosa između osobnih karakteristika i doživljaja ostracizma, oblika socijalnog isključivanja, čija je glavna značajka namjerno ignoriranje. Znanja stečena tijekom studija aktivno primjenjuje u svakodnevnom radu s djecom, a također nastoji ostati u tijeku s novim saznanjima iz područja razvojne, a posebice dječje psihologije.