Genetičko inženjerstvo u oplemenjivanju biljaka i životinja,
autori: Marta Cerni, Matija Grgošević, Magdalena Lučić i Vedrana Majstorović
Datum i vrijeme:
ponedjeljak 10.5.2021., 10:00 - 18:00
utorak 11.5.2021., 10:00 - 18:00
srijeda 12.5.2021., 10:00 - 18:00
četvrtak 13.5.2021., 10:00 - 18:00
petak 14.5.2021., 10:00 - 18:00
subota 15.5.2021., 10:00 - 18:00
Mjesto održavanja:
Odjel za biologiju, Ulica cara Hadrijana 8A, Osijek
Vrsta događanja:
poster
Publika:
7. i 8. razred osnovne škole, srednja škola, studenti
Lokacija (prostorija):
OBIO
Detalji
Genetičkim inženjerstvom moguće je jednostavnije i brže postići ciljeve klasičnog oplemenjivanja korisnih biljaka i životinja. Transgeni organizam ili genetički modificirani organizam je svaki organizam u čiju je genetičku uputu intervenirano tehnikama genetičkog inženjerstva, a transgena biljka je ona koja sadrži u svojoj uputi gen iz neke druge vrste. Čovjek se počeo baviti proizvodnjom I uzgojem biljaka I životinja korisnih svojstava (oplemenjivanje) davno prije utemeljenja genetike. Razvoj molekularne genetike i tehnika genetičkog inženjerstva u posljednjih je 20 godina otvorio nove mogućnosti u oplemenjivanju biljaka i životinja. Preciznim postupcima mijenja se genska uputa I postižu se svojstva koja je uglavnom teško ostvariti tradicionalnim tehnikama. Smatra se da je, u usporedbi s tradicionalnim postupcima, primjenom genetičkog inženjerstva u oplemenjivanju biljaka i životinja moguće postići kvalitetnije sorte i pasmine koje postižu bolje komercijalne rezultate. Međutim, prije uvođenja svake transgene biljke ili životinje u okoliš važno je istražiti I spriječiti moguće nepovoljne učinke. Istodobno je potrebno veliko znanje i multidisciplinaran pristup toj problematici kako bismo iskoristili ono najbolje što nam je razvoj znanosti ponudio i izbjegli negativne učinke. Posterom ćemo sažeto prikazati kako i zašto čovjek nastoji primjenjivati stečevine moderne genetike u oplemenjivanju biljaka i životinja te pozitivne I negativne utjecaje tehnika genetičkog inženjerstva na čovjeka.
Biografija:
Černi Marta: Završila sam preddiplomski studij biologije na Odjelu za biologiju sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i time postala prvostupnica biologije (univ.bacc.biol.), te sam u akademskoj godini 2019./2020. upisala prvu godinu diplomskog studija biologije i kemije, nastavnički smjer. Srednjoškolsko obrazovanje u Prvoj gimnaziju Varaždin–dislocirani odjel Novi Marof završila sam 2016. godine. Osnovnoškolsko obrazovanje u Osnovnoj školi Novi Marof, uz Osnovnu glazbenu školu, završila sam 2012. godine.
Grgošević Matija: Završio sam preddiplomski studij biologije na Odjelu za biologiju sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i time postao prvostupnik biologije (univ.bacc.biol.), te sam u akademskoj godini 2019./2020. upisao prvu godinu diplomskog studija biologije i kemije, nastavnički smjer. Srednjoškolsko obrazovanje u Općoj gimnaziji u srednjoj školi Isidora Kršnjavoga u Našicama završio sam 2016. godine. Osnovnoškolsko obrazovanje u Osnovnoj školi Vladimira Nazora u Feričancima završio sam 2012. godine.
Lučić Magdalena: Završila sam preddiplomski studij biologije na Odjelu za biologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i time postala prvostupnica biologije (univ.bacc.biol.), te sam u akademskoj godini 2019./2020. upisala prvu godinu diplomskog studija biologije i kemije, nastavnički smjer. Srednjoškolsko obrazovanje u Katoličkoj gimnaziji s pravom javnosti u Požegi završila sam 2015. godine. Osnovnoškolsko obrazovanje obrazovanje u Osnovnoj školi Antun Kanižlić završila sam 2011. godine.
Majstorović Vedrana: Završila sam preddiplomski studij biologije na Odjelu za biologiju sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i time postala prvostupnica biologije (univ.bacc.biol.), te sam u akademskoj godini 2019./2020. upisala prvu godinu diplomskog studija biologije i kemije, nastavnički smjer. Srednjoškolsko obrazovanje u Prvoj gimnaziji u Osijeku završila sam 2015. godine. Osnovnoškolsko obrazovanje u Osnovnoj školi Višnjevac završila sam 2011. godine.