Programiranjem kroz život, voditeljica: Valentina Blašković
Datum i vrijeme:
četvrtak 5.5.2022., 10:00 - 11:00
Mjesto održavanja:
Dječji vrtić Bistrac, Sv. Petar 41 D, Ogulin
Vrsta događanja:
radionica
Publika:
predškolski uzrast i niži razredi osnovne škole
Lokacija (prostorija):
Starija jaslička skupina
Detalji
1.aktivnost: Dan - noć Učenici se zagrijavaju uz poznatu igru Dan-noć. Kada učiteljica kaže Dan učenici stoje, no kada kaže Noć učenici čučnu. Nakon što dobijemo pobjednika razgovaramo u kojem smjeru smo se kretali (gore-dolje). Promatramo strelice ↑ i ↓. Igramo ponovno igru Dan-noć ali umjesto dana učiteljica pokazuje strelicu ↑, a umjesto noći ↓.
2. aktivnost: U kojem smjeru ide? Na ploču stavljam plakat sa raznim životinjama i pojama u prirodi. Promatramo u kojem smjeru su okrenuti, tj. prema kamo se kreću. Prvo gledamo primjer kiše, kiša pada prema dolje. Stavljamo strelicu ↓. Gledamo kretanje korače, u kojem smjeru ide. Stavljamo strelicu →. U kojem smjeru ide mačka? Dodajemo strelicu ←. Radimo to i za ostale. Učenici ne imenuju lijevo, desno, gore, dolje već samo određuju smjer uz pomoć strelica.
3. aktivnost: U kojem smjeru ti ideš? Na podu se nalazi iscrtana tablica. Jedan učenik kreće se kroz polja slobodno. Nakon njega sljedeći učenik kreće se kroz polja po jedan korak, a mi ostali na prijeđeno polje stavljamo strelice ↑↓→ ← ovisno o tome prema kamo je krenuo.
4. aktivnost: Idi u ovom smjeru! Uz pomoć učenika učiteljica stavlja sve strelice na polja a zatim učenik prolazi kroz tablicu slijedeći strelice. Pretpostavka je da će se neka polja ponavljati u smislu da će im pokazivati npr. gore a to polje će pokazivati dolje i time će učenik upasti u „petlju“ i ispada iz igre. Također ukoliko rubno polje pokaže smjer za izvan tablice učenik ispada iz igre.
5. aktivnost: Micro:bit zna Za kraj dijelim učenicima micro:bitove. Najprije ih koriste za kretanje kroz tablicu a zatim kroz cijeli prostor vrtića. Igru igramo tako da učenik protrese micro:bit a on mu pokaže smjer ↑↓→ ili ←. Učenik prati smjer prikazan na micro:bitu.
Biografija:
Valentina Blašković, rođena 4. veljače 1987. u Ogulinu. Diplomirala je 2011. godine na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu i stekla zvanje magistre primarnog obrazovanja s modulom Informatika.
Trenutno radi kao učiteljica Informatike u Prvoj osnovnoj školi Ogulin. Završila je početnu edukaciju i dodatne online edukacije mentora uključenih u projekt Croatian Makers Lige, te aktivno sudjeluje u natjecanjima.
Završila je početnu i naprednu edukaciju za mentore projekta BBC micro:bit STEM revolucije i ProMikro, te na satovima informatike svakodnevno koristi micro:bitove. Uključila je školu u projekt Internet of Things, te završila osnovnu i naprednu edukaciju za njih. Potpredsjednica i voditeljica je programa i radionica Robotike u Društvu pedagoga tehničke kulture Ogulin.
Radila je kao član povjerenstva za prosudbu udžbenika i radnih bilježnice za predmet Informatika u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Dobitnica je nagrade od strane Ministarstva za najbolji digitalni obrazovni sadržaj, među 100 izabranih u prosincu 2018., te je dobitnica nagrade MZO za najuspješnijeg odgojno-obrazovnog djelatnika 2018./2019., 2019./2020 i 2020./2021.godine.
Dobitnica je Hrvatskog Robotičkog Saveza za edukaciju u robotici, odnosno izuzetan prinos razvitku i unaprjeđenju izvanškolskog i izvannastavnog odgoja i obrazovanja na području robotike u 2019., te je dobila godišnju nagradu Hrvatske zajednice tehničke kulture za 2020.godinu.
Sudjelovala je u izradi inovativnih metodičkih preporuka za ostvarivanje odgojnoobrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma i međupredmetnih tema za osnovnu i srednju školu, te je snimala videolekcije – Škola za život – za 2.razred osnovne škole od ožujka do lipnja 2020, te u projektu i-nastava Ministarstva za učenike razredne nastave u školskoj godini 2020./2021